Włazy kanałowe
Przedstawiamy kilka wybranych cech charakterystycznych, które naszym zdaniem mają istotne znaczenie w procesie montażu i eksploatacji włazów:
- nasze wyroby są wyprodukowane z żeliwa szarego EN–GJL–200 wg PN–EN 1561: 2000 (GG 20 wg DIN 1691), oraz z żeliwa sferoidalnego GJS 500EN–GJS–500–7 wg PN–EN 1563 : 2000 (GGG 50 wg DIN 1693),
- maksymalne wyciszenie włazu przy najeździe kół pojazdu osiągnęliśmy poprzez dokładne wykonanie odlewów (płaskość powierzchni styku pokrywy z korpusem) oraz dodatkowo przez umieszczenie w korpusie wkładki tłumiącej wykonanej z EPDM (tworzywo odporne na zmiany temperatury w szerokim zakresie, obciążenia dynamiczne, starzenie się, substancje rozmrażające). Wkładka jest umieszczona w sposób skutecznie ograniczający proces wyciskania tworzywa z obszaru styku korpusu i pokrywy.
- bardzo dobre właściwości antypoślizgowe oraz zniwelowanie efektu przyssawania zapewnia specyficzny kształt reliefu powierzchni pokryw żeliwnych. Powierzchnia pokryw z wypełnieniem betonowym naturalnie jest zbliżona do właściwości antypoślizgowych nawierzchni drogi.
- powierzchnia podstawy korpusu zapewnia jak najmniejszy nacisk jednostkowy przenoszony z korpusu na konstrukcję nośną studni; powierzchnia ta wynosi 1050cm2wobec wymaganego przez normę PN EN 124-1:2015-7 minimum 600cm2.
- właz z żeliwa sferoidalnego posiada zawias i zatrzask.
- beton zastosowany do wypełnienia pokryw klasy C35/45 — XF-4 jest odporny na ścieranie, substancje rozmrażające; zachowuje właściwości w niskich temperaturach. Specjalne zaczepy gwarantują jego pewne związanie z misą żeliwną pokrywy.
- nasze wyroby nie są malowane – żeliwo szare samo w sobie nie ulega korozji wgłębnej. Należy zauważyć, że każda farba w czasie eksploatacji wyrobu jest ścierana i wraz z deszczówką zanieczyszcza nasze środowisko naturalne. Norma PN EN 124-2:2015-7 nie nakłada obowiązku malowania żeliwa drogowego.
- standardowo pakujemy wyroby do transportu na podestach drewnianych (bezzwrotnych) spiętych taśmą, z odpowiednimi przekładkami w ilościach wynikających z optymalnie dobranego ciężaru i gabarytów. Całość jest zabezpieczona folią.
- wszystkie wyroby są certyfikowane na zgodność z wymaganiami normy EN 124-2:2015-7 przez Sieć Badawczą Łukasiewicz – Krakowski Instytut Technologiczny Dział Certyfikacji i oznaczone znakiem IO-CERT.